Slimmer werken met Copilot
Een van de grootste toevoegingen is de uitbreiding van Copilot, de AI-assistent binnen Business Central. Deze is nu op veel meer plekken in het systeem beschikbaar en helpt je sneller tot de juiste informatie te komen.
Zo kun je nu vragen stellen aan Copilot, rechtstreeks vanuit je scherm. Denk aan: “Hoe geef ik een verkooporder vrij?” Copilot zoekt het voor je uit en toont de bijbehorende instructies. Je hoeft dus niet meer zelf te zoeken of iemand erbij te roepen. Je krijgt meteen de juiste stappen in beeld.
Maar je kunt Copilot ook inzetten om direct gegevens uit je eigen systeem op te vragen. Bijvoorbeeld: “Wat is de voorraad van artikel 1000?” Je krijgt het antwoord direct te zien, samen met aanvullende details. En dat werkt niet alleen voor artikelen, maar ook voor verkoop- en inkooporders, klantgegevens en andere onderdelen in Business Central.
Wat nieuw is, is de slimme samenvatting op de klantkaart. Zodra je een klant opent, toont Copilot automatisch een overzicht met alle relevante informatie. Denk aan openstaande posten, betalingen, kredietlimiet en meer. Dit bespaart je veel klikwerk en maakt klantgesprekken concreter en efficiënter.
Binnenkort is deze informatie ook beschikbaar in Outlook. Zo krijg je ook daar direct de juiste inzichten, zonder dat je hoeft te schakelen tussen systemen.